مرکز دانشمرکز دانش

کیفیت تغذیه میوه ها و سبزیجات

محصولات باغی از اجزای اصلی رژیم غذایی سالم هستند. ترکیباتی که بدن انسان از میوه ها و سبزیجات به دست می آورد شامل آب ، کربوهیدرات ها ، چربی ها ، پروتئین ها ، فیبر ، مواد معدنی ، اسیدهای آلی ، رنگدانه ها ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و سایر موارد است. میوه ها و سبزیجات ، به ویژه ، منبع خوبی از فیبر ، مواد معدنی منتخب ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. اکثر میوه ها و سبزیجات تقریباً در تمام طول سال در انواع مختلف موجود هستند و نه تنها طعم خوبی دارند ، بلکه دارای ویژگی های مطلوب بافت ، رنگ ، طعم و سهولت استفاده هستند. آنها می توانند تازه ، پخته ، گرم یا سرد ، کنسرو شده ، ترشی ، یخ زده یا خشک شوند.

میوه ها و سبزیجات در همه زمان ها مصرف می شوند و به دلیل اندازه مناسب آنها. آنها یک میان وعده عالی بین وعده غذایی هستند . آنها نسبتاً کم کالری و چربی دارند (آووکادو و زیتون استثنا هستند) ، هیچ کلسترولی ندارند ، سرشار از کربوهیدرات و فیبر هستند ، حاوی ویتامین C و کاروتن هستند و برخی از آنها منبع خوبی از ویتامین B 6 هستند . میوه ها و سبزیجات نسبتاً کم سدیم و پتاسیم بالایی دارند. اسید اسکوربیکدر میوه ها و سبزیجات فراهمی زیستی آهن را در رژیم غذایی افزایش می دهد. به دلیل همه این ویژگی ها ، میوه ها و سبزیجات نقش منحصر به فردی در رژیم غذایی سالم دارند. تحقیقات فزاینده ای نشان داده است که مصرف میوه و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بیماری های اصلی و احتمالاً تاخیر در شروع اختلالات مربوط به سن ارتباط دارد و باعث افزایش سلامت می شود. با این حال ، در بسیاری از موارد مصرف میوه و سبزی هنوز زیر هدف راهنمای رژیم غذایی است که باید 5 تا 10 وعده در روز مصرف شود. ارزش غذاییمیوه ها و سبزیجات به ترکیب آنها بستگی دارد ، که بسته به نوع ، رقم و مرحله بلوغ تنوع وسیعی را نشان می دهد. ترکیب میوه ها و سبزیجات شامل تعداد زیادی متابولیت است ، با این حال ، می توان پیش بینی کرد که هیچ کالایی ممکن است در همه این ترکیبات غنی نباشد. این فصل ویژگی های کلی اجزای میوه ها و سبزیجات را در ارتباط با فواید آنها به عنوان منابع غذایی شرح می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *